[Volver a la página de inicio]
12:34
08/09/2010
Músic » |

Noticias

Calcanhoto, Moreno Veloso, Domenico i Kassin omplen el Monumental de sensibilitat brasilera

[Calcanhoto, Moreno Veloso, Domenico i Kassin omplen el Monumental de sensibilitat brasilera]

Concert de ritme desassossegat el que van protagonitzar el passat divendres els músics brasilers Adriana Calcanhoto, Moreno Veloso, Domenico i Kassin, fills de dues generacions musicals diferents però que van saber crear una sola proposta de sensibilitat extraordinària.
700 persones omplien pràcticament el Teatre Monumental per veure Calcanhoto, figura històrica de la música moderna brasilera i el jove trio d'uns músics emprenedors que estan rellegint la música tradicional carioca com la samba o la bossa i l'estan transportant a nous paisatges.

Construït damunt una estructura episòdia, el quartet de músics brasilers va deixar de bon principi que la seva proposta seria eclèctica, com un Programa amb la rima rallant el rap d'Adriana Calcanhoto, el violoncel de Domenico emprat com a baix i Veloso posant bateria electrònica a extrems del groove. Damunt la guitarra pinçada tradicional brasilera i la veu murmurosa i suau, es va anar desgranant el repertori, amb temes com "Lá e cá", "Vai Saber?", la bellíssima i acaramelada "Para xó", "Borboleta" -amb el jove trio al servei de la mestra Adriana- o el mig swing cantat en castellà "Resistiré" que viatjava cap a Uruguay.

La nit va consagrar dos actors principals: Adriana Calcanhoto i Moreno Veloso, que van interpretar un extraordinari "Afora seu amor", segurament un dels grans moments de la nit. El recital va crear una atmosfera suggeridora, amb un joc de llums de nou preciosista o el joc per part dels músics d'emprar instruments inusuals, com una granoteta sonora de joguina o unes maraques de llauna.

E.A. / Foto: P.M.

[item] [item]  

© 2010 XARXA DE CASES DE LA MÚSICA POPULAR