Curs d'iniciació a la sonorització de concerts | Paco Melero
HORARI: 19.01.2026 i 23.02.2026 de 18h a 20.30h
LLOC: Sala Clap, Mataró
PREU: 120€
1. Introducció
1.0 L'objectiu del curs
1.1 Tècnic de so en directe. Qué fa i quins són els seus rols?
1.2 Tècnic de so com a ofici. El món laboral
1.3 Teoría bàsica del so. Frecuencia, Amplitud i Timbre
1.4 Esquema d’un muntatge. Elements principals (P.A, FOH, Subs, FrontFill, Delays, SideFill, Monitors…)
1.5 Diccionari de bolo
2. Microfonía
2.1 Qué és un micròfon i quina és la seva funció
2.2 Tipus de microfonía. Dinàmic vs Condensador
2.3 Patrons Polars. Cardioide vs Omnidireccional
2.4 Caixes d’injecció DI. Passives vs Actives
2.5 Phantom Power +48v
2.6 Models estàndard de microfonía
2.7 Tècniques bàsiques de microfonía
3. Muntatge d’un concert de petit format
3.1 Preparem el material
3.2 Muntatge d’un sistema de PA en trípode i monitors
3.3 Tipus de cables i connectors. Connexionat del sistema
3.4 Muntatge de taula analògica vs digital
3.5 Checkejant l’equip. Música vs Micròfon
3.6 Metodologia de treball. Ordre i anticipació a problemes
3.7 Sonorització de veus amb envío a monitors
4. Tècnic d’escenari
4.1 Tècnic d’escenari
4.2 Rider Tècnic. Interpretació i creació d’un Rider
4.3 Input Patch. Exemple pràctic
4.4 Sub-box i caixetins. Routing de la senyal
4.5 Sonorització Instruments (aplicant classe de microfonía)
5. Taula de So Digital - Part 1
5.1 Overview x32 5.2 Channel Strip
5.3 Gain - ajust de guany
5.4 Faders - Valor nominal 0dB
6. Taula de So Digital - Part 2
6.1 EQ - Gain/Freq/Q
6.2 Compresor
6.3 Input Patch. Local vs AES50
6.4 Output Patch. Auxiliars vs Matrius
7. Taula de So Digital. Tècnic de FOH - Part 3
7.1 Virtual SoundCheck. Simulació d’un concert
7.2 Equalitzant una banda
7.3 Compressors a la mescla
7.4 Efectes i plans sonors. Reverb i Delay
7.5 DCA
8. Tècnic de Monitors
8.1 PA + Monitors / PA i Monitors
8.2 Sistemes de comunicació. Talkback vs Intercom
8.3 Auxiliars Pre-fader vs Post-fader
8.4 Monitors. Cue monitor
8.5 In Ear Monitoring
8.6 Feedback. EQ Gràfic
9. Simulació d’un concert a la sala
9.1 Muntatge d’escenari
9.2 Connexionat de l’equip
9.3 Chekejant l’equip
9.4 Resolució de dubtes
9.5 Desmuntatge
10. Muntatge i sonorització d’un concert a la sala Grup 1
10.1 Muntatge d’escenari 10.2 Connexionat de l’equip
10.3 Checkejan’t l’equip 10.4 Rebent a la banda
10.5 Proves de so
10.6 Concert
10.7 Desmuntatge
11. Muntatge i sonorització d’un concert a la sala Grup 2
11.1 Muntatge d’escenari
11.2 Connexionat de l’equip
11.3 Checkejan’t l’equip
11.4 Rebent a la banda
11.5 Proves de so
11.6 Concert
11.7 Desmuntatge
LLOC: Sala Clap, Mataró
PREU: 120€
Endinsa't en el món del so en directe i descobreix el paper del tècnic de so, les eines que fa servir i les tècniques bàsiques per aconseguir la millor experiència sonora en esdeveniments en viu. Aquest curs pràctic, de 11 sessions de 2,5h, et proporcionarà coneixements teòrics i pràctics per sonoritzar una banda en directe, des de l'ajust d’equips de so fins a la mescla i les tècniques específiques per a cada instrument. Aprèn a fer sonar els concerts com un professional! No cal experiència prèvia. El Curs d'iniciació a la sonorització de concerts s'imparteix els dies: 19, 21, 26 i 28 de gener i 2, 4, 9, 11, 16, 18 i 23 de febrer.
Temari del curs:
1. Introducció
1.0 L'objectiu del curs
1.1 Tècnic de so en directe. Qué fa i quins són els seus rols?
1.2 Tècnic de so com a ofici. El món laboral
1.3 Teoría bàsica del so. Frecuencia, Amplitud i Timbre
1.4 Esquema d’un muntatge. Elements principals (P.A, FOH, Subs, FrontFill, Delays, SideFill, Monitors…)
1.5 Diccionari de bolo
2. Microfonía
2.1 Qué és un micròfon i quina és la seva funció
2.2 Tipus de microfonía. Dinàmic vs Condensador
2.3 Patrons Polars. Cardioide vs Omnidireccional
2.4 Caixes d’injecció DI. Passives vs Actives
2.5 Phantom Power +48v
2.6 Models estàndard de microfonía
2.7 Tècniques bàsiques de microfonía
3. Muntatge d’un concert de petit format
3.1 Preparem el material
3.2 Muntatge d’un sistema de PA en trípode i monitors
3.3 Tipus de cables i connectors. Connexionat del sistema
3.4 Muntatge de taula analògica vs digital
3.5 Checkejant l’equip. Música vs Micròfon
3.6 Metodologia de treball. Ordre i anticipació a problemes
3.7 Sonorització de veus amb envío a monitors
4. Tècnic d’escenari
4.1 Tècnic d’escenari
4.2 Rider Tècnic. Interpretació i creació d’un Rider
4.3 Input Patch. Exemple pràctic
4.4 Sub-box i caixetins. Routing de la senyal
4.5 Sonorització Instruments (aplicant classe de microfonía)
5. Taula de So Digital - Part 1
5.1 Overview x32 5.2 Channel Strip
5.3 Gain - ajust de guany
5.4 Faders - Valor nominal 0dB
6. Taula de So Digital - Part 2
6.1 EQ - Gain/Freq/Q
6.2 Compresor
6.3 Input Patch. Local vs AES50
6.4 Output Patch. Auxiliars vs Matrius
7. Taula de So Digital. Tècnic de FOH - Part 3
7.1 Virtual SoundCheck. Simulació d’un concert
7.2 Equalitzant una banda
7.3 Compressors a la mescla
7.4 Efectes i plans sonors. Reverb i Delay
7.5 DCA
8. Tècnic de Monitors
8.1 PA + Monitors / PA i Monitors
8.2 Sistemes de comunicació. Talkback vs Intercom
8.3 Auxiliars Pre-fader vs Post-fader
8.4 Monitors. Cue monitor
8.5 In Ear Monitoring
8.6 Feedback. EQ Gràfic
9. Simulació d’un concert a la sala
9.1 Muntatge d’escenari
9.2 Connexionat de l’equip
9.3 Chekejant l’equip
9.4 Resolució de dubtes
9.5 Desmuntatge
10. Muntatge i sonorització d’un concert a la sala Grup 1
10.1 Muntatge d’escenari 10.2 Connexionat de l’equip
10.3 Checkejan’t l’equip 10.4 Rebent a la banda
10.5 Proves de so
10.6 Concert
10.7 Desmuntatge
11. Muntatge i sonorització d’un concert a la sala Grup 2
11.1 Muntatge d’escenari
11.2 Connexionat de l’equip
11.3 Checkejan’t l’equip
11.4 Rebent a la banda
11.5 Proves de so
11.6 Concert
11.7 Desmuntatge